Prologen och uppdatering

Äntligen ligger prologen uppe! Den finner du här.

Jag har haft den färdig ganska länge, men valt att lägga upp den lite senare för att hinna ikapp med de övriga kapitlen.

Tekniskt sett har jag ända till kapitel sju färdigskrivet, men kom till en vändpunkt i historien som jag inte riktigt visste hur jag skulle hantera och skrivandet lades på is ett tag. Jag kom fram till en annorlunda lösning på det hela och för att det skulle bli bra valde jag att skriva om alla kapitlen.

Det är fortfarande samma berättelse, det är bara vissa mindre detaljer som tagits bort helt eller lagts till - för att få en tydligare röd tråd i berättelsen, samt uppdatera språket då det var ganska länge sedan de äldsta kapitlen skrevs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Ditt namn:

» Hemsida/Blogg:

» Minsta lilla tanke här:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0
Tillbaka till start