Historian bakom

Var kommer idén ifrån? Hur lång tid tog det att komma på allt? Hur kommer det sig att det blev en fanfiction?

För länge, länge sedan (ungefär på stenåldern) var Melanie Black en rollspelskaraktär, påhittad av en mycket yngre version av mig själv. Trots att det i stort sett bara var ett namn och ett utseende så stannade idén kvar i mitt huvud och med tiden utvecklades den. Melanie fick en personlighet, hon fick en mamma, hon fick en relation till Harry, Ron och Hermione, hon fick en bästa vän i Dave Marcus. För att inte glömma alla nya idéer jag kom på skrev jag ner dem på en liten lapp och till slut fanns det så många små lappar att jag inte visste vad jag skulle göra av dem.

Eftersom jag inte kunde få allt detta ur huvudet bestämde jag mig, sommaren 2008 (om jag inte minns fel), att skriva ihop allt till en enda berättelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Ditt namn:

» Hemsida/Blogg:

» Minsta lilla tanke här:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0
Tillbaka till start